قمر

رسام انا


برسم صور


لناس كتيرة قابلتها ومعرفتهاش


وقلبى يشبه للورق


اللى الكلام عليه مجاش


بعمل رتوش


على الوشوش


المفرحة


والمحزنة


واللى الزمان حفر عليها بقسمته


وساعات كتير برسم شجر


يشبه بشر


دبلان عشان ورقه هجر


نور دنيته


واما القمر بيطل من


شباك انا


فاتحه على


شارع طويــــــــــــــــــــــــــــــــــــل


برسم ......................................... قمر


علشان تملى ابصله


انا وافتكر


بنت الجيران


اللى زمان


انا شوفتها


وعشقتها وعشقتنى


هى بقلبها


وكان اسمها


برضك


قمر


رسام


انا


و برسم

صور

تعليقات

السلام عليكم
اخي الفاضل بجد عاجز عن الشكر
لمرورك بمدونتي الذي كان سبب لمعرفتي
تلك هذة الجوهرة الصاطعة بصراحة عجبني
كل شي في مدونتك من صور لي مواضيع
لي اسلوب في قمة الجمال والابداع اتمني
ان نكون فعلاا اصدقاء وود متصل انشاء الله
يا اخي سبحان الله حتي عنوان رأس الصفحة عندك
بيقول عنك كتير مصري وابن بلد حسيت فيها كتير جدا
ونيجي نشوف بوستك قمر
بجد عجبني جدا رسام وبترسم
صور لناس كتير قابلتها ومعرفتهاش
وقلبك يشبة الورق دة كلام كبير
بتعمل رتوش علي الوشوش المفرحة والمحزنة
اللي الزمان حفر علية بقسمتة شجر يشبة بشر
صدقني بوستك الا يتمعنة بي احساسة ومشاعرة
لو عيونةمدمعتشي قلبة يبكي تشبيهات ممتازة
شجر يشبة بشر دبلان علشان ورقة هجر ونور دنيتة
ربنا يباركلك انك عرفتني علي مملكتك دي
الرقيقة دي يا شاعر
اسمحلي اضيف مملكتك عندي في الناس
الا بذورهم ويذروني
اسف علي الأطالة

كل الود والاحترام لك ولقلمك المبدع
تحياتي

القلب الحزين
‏قال فراشة
ماشاء الله يا هانى
كلماتك رقيقة جدا
تحياتى
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الله الله الله على حب الوطن
جميله قووى كلماتك ياهانى عن وطنك
يارب تكون بأحسن صحه
أولآ أنا جايا أرد الزياره
ومتشكره قووى لحضرتك
ويبقا التواصل دايمآ إن شاء الله تعالى
وياريت تشوف التاج بتاعى محتاجه رئيك على البوست الأخير
تقبل تحياتى
اه ملحوظه هضيفك عندى
‏قال غير معرف…
ياترى يااهانوش رسمتنى بااى صورة
طبعا ملاك رقيق
وحشنى يااهانووش والله وحشنى مووووووووت
عاايزاك ضرورى عشان محتاجللك تكون ضيف الحلقة
وطبعا انت اللى تشرفنى وتنورلى حلقتى
‏قال زى الهوا
كلامك قمر والله جميل بحييك
واما القمر بيطل من


شباك انا


فاتحه على


شارع طويــــــــــــــــــــــــــــــــــــل


برسم ......................................... قمر

-----------------------
كويس ان القمر لسه بيطل م الشباك
و لسه بتفتح الشباك لذكرى .. قمر


عاوزه مفرده جديده بجد تعبر عن احساسى المتضارب مع العمل
اللى يجيب الفتاؤل و الحزن و الامل و الذكرى و كل المتناقضات مغ بعض و يسيبك ف الاخر فى حيره .. و ..... (احساس خاص ملقيتلوش كلمه احطها بدل النقط )
‏قال mohamed ghalia
فعلا رسام
مدونتك رائعة فعلا
تسلم ايدك
‏قال هاني سعيد
القلب الحزين
يا نهار ابيض ايه كل دا انا مشعارف اقول ايه بعد كدة بجد اخجلتنى
يشرفنى طبعا مرورك الكريم واضافتك ليا عندك دا شىء اعتز بيه كمان مملكتى المتواضعة دى اعتبرها مملكتك انت كمان وشكرا على اطراءك الجميل واسعدنى تعليقك وان شاء الله نتواصل دايما
‏قال هاني سعيد
فراشة
منورة وشكرا ليكى ولمرورك الكريم
رغم انك قليلة الظهور زى حضرتى
تحياتى
‏قال هاني سعيد
عاشقة الاحزان
اتمنى تكونى احسن حالا دلوقت يارب وتشرفينى فى اى وقت طبعا واسعدنى تعليقك وان شاء الله نتواصل دايما بكل الود من غير احزان ماشى؟
تحياتى
‏قال هاني سعيد
بنوتة مصرية
وانتى كمان وحشانى كتييييييير وعايز اشوفك بس مش هسجل معاكى فى البرنامج بتاعك دا يشرفنى طبعا لكن انا مش مستعد نفسيا لاى حاجة سامحينى يا انوش وان شاء الله الجايات كتير وطبعا هرسملك صورة لكن مش ملاك برىء هرسملك صورة اشكيف مخيف امنا الغولا ام رجل مسلوخة صورة من هذا القبيل
ههههههههههههه
تحياتى يا انوش
‏قال هاني سعيد
زى الهوى
شكرا لمرورك الكريم واسعدنى تعليقك
تحياتى
‏قال هاني سعيد
سهر
يخرب عقلك على دا كلام انتى كمان بجد بقيتى حكاية واحساسك فعلا عالى وبتحطى ايدك على مكان الجرح هديكى انتى كمان الدكتوراة اللى انتى اديتيهالى قبل كدة فى القراية وان شاء الله نتواصل دايما لما القمر يطل من الشباك
تحياتى
‏قال هاني سعيد
mohamed ghalia
شكر ليك يا محمد واسعدنى مرورك
نتواصل بكل الود دايما
تحياتى

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

يا ترى يا بكرة مخبى ايه تانى

ومنين اجيب ناس

التاريخ هيقول ويشهد