الى ميرام

قابلتك يوم

قابلتك يوم وكان قلبك ضعيف مكسور

وكانت دنيا ايامك ماهيش بتدور

وكان الخوف بيملاكى

وطعم المر جواكى

ولما دخلت دنياكى

بقيت ليكى الامل وانتى رايتى النور

وقابلتك يوم ................ وكان قلبك ضعيف مكسور

دموع عينك بايدى كنت بمسحها


اشيل دمعة والاقى التانية مطرحها

تبصيلى تضمينى

تقولى احمينى تاخدينى

معاكى فى بحر احساسك سنيين وشهور

قابلتك يوم ............... وكان قلبك ضعيف مكسور

ولما الجرح طاب فيكى

غدرتى بيا واتاريكى

سراب وخيال

وحلم محال

وقلب انانى طول عمره وكمان مغرور

قابلتك يوم ................ وكان قلبك ضعيف مكسور

ياريت محدش يفهم غلط انا بس برد على اللى كتبتهولى ميرام مش اكتر وهى فعلا حد

كويس وبتكتب كويس جدا واتمنالها التوفيق وربنا يوفق الجميع

هانى سعيد

تعليقات

‏قال ميرام
في الرد على ...
(قابلتك يوم )..
(:





...........

أنا بعتــــرف
قلبي اما قابلك كان ضعيف ..
كان فاكر الدنيا بريئه ..
وأما لقيتني في دنيتي زي الغريقه ..
والقسوة منك سابقة غيرك ..
احساسي كان احساس مخيف ..
أنا بعتــــرف ..
انك بترسم بالحروف كل الكلام ..
وتقول بحب تقول بدوب ..
وانا وسط خوفي بكون يادوب ..
برمي السلام ...
قلبك ماحس بقلبي يوم
دايما عتاب دايما ملام ...
أنا بعتــــرف ..
انك في عمري .. كنت شمس وكنت نور
انت اللي حسسني في حياتي بالسرور
انت الوحيد الي كسر فيا الغرور !!
وبعد حبي وحبك انت ازاي تجور ؟؟؟
أنا بعتــــرف ..
اني بعدت ..
من بعد ما كان حلمي قرب ..
انا حاسه ان مشاعري لعبه ..
وانت نفسك لو تجرب ...
أنا خايفة تكسر قلبي تاني ..
ونفسي تاني بجد أقرب ..
خايفه أوجه نفسي ليك ..
ترجع تشرّق أو تغرّب ...!!

.............





تحيــــــــــــاتي
‏قال ميرام
صحيح ...
عندي تعديل صغير بعد اذنك

ولما دخلت دنياكى

بقيت ليكى الامل وانتى رايتى النور

مش عارفه حاسه الموسيقى اتقطعت هنا

ممكن لو بقيت ليكي الأمل وشفتي النور ..
تبقى أحلى ,,
وده مجرد رأي ..
ووجهة نظر ...

تحيـــــــــاتي
‏قال هاني سعيد
ميرام
التغير اللى انتى اقترحتيه كويس لكن ما ينفعش لانه ناقص حرف بالفعل وهيكسر الوزن وانتى ممكن تحسى بدا لو سمعتى الجملتين ورا بعض
الاولى
بقيت ليكى الامل وانتى رايتى النور
قابلتك يوم وكان قلبك ضعيف مكسور
وجملتك التانيه
بقيت ليكى الامل وشفتى النور
قابلتك يوم وكان قلبك ضعيف مكسور
خدتى بالك فين منطقة الكسر؟
فى قواعد فى العلم العروض يا ميرام لازم كمان نتبعها واحنا بنعبر عن اللى جوانا عشان يطلع بشكل اجمل
ختاما سلام وهرد عليكى قريب
‏قال ميرام
هاني ..
بعتذر
(:
أنا لما قرأتها تاني ضبطت ..
لأني قريت وانتي في الاول باعتبارها همزة قطع مش وصل .. (: حسيت انها تقيله ..
بس تبين ان الخطأ من عندي ..
بعتذر مجددا
(:
‏قال هاني سعيد
ميرام
ولا يهمك حصل خير وهرد عليكى فى البوست اللى جاى النهاردة او بكرة بالكتير ان شاء الله
تحياتى وسلام

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

يا ترى يا بكرة مخبى ايه تانى

ومنين اجيب ناس

التاريخ هيقول ويشهد