الى ميرام (2)




كدابة


وحبك كله غش وقلبك مش كبير


وليكى الف وش لكن مالكيش ضمير


كدبتى كتير عليا وحلفتى بالهوى


انك رح تبقى ليا ورح نفضل سوى


واما صدقت كدبك واما قلبى انكوى


لاقيتنى بقيت لوحدى وفيا جراح كتير


كدابة


قولتيلى زمان بحبك وحلفتى مفيش وداع


وقولتى ان انتى خايفة مالغدر ومالوداع


طمنتك بابتسامتى واديتلك الامان


حسستك بالغرام حسستك بالحنان


صاحبتك عالليالى صالحتك عالزمان


وقلبك اشترانى فرحت لقيته باع


كدابه


دموعك ديه كانت عندى اغلى موع


كانت تجبرنى اسامحك واطاوعك وف خضوع


ياما ف حضنى بكيتى علشان ماتفارقينيش


وفوق صدرى رميتى نيران ما بتنطفيش


وانا اقولك يا عمرى يا عمرى ما تخافيش


واتاريكى كنتى ناويه على بعد مالوش رجوع


كدابة

هانى سعيد





تعليقات

‏قال ميرام
(:

وعودة مجددا







انا مش هرد عليك واتكلم
بس انا اسفة ..
مش هسمحلك تجرح تاني ...
آل وانا قاعده عليك بتألم ..
يااه ده انا تافهه .
وانت رضيت ببساطه بهواني
بعدي أنا كان علشان تتعلم
ان الجرح ماكان يوم هين ..
بس نستيني في ظرف ثواني
وزاد الجرح في قلبي وعلم ..
تعمل ايه لو كنت مكاني ؟
ده انا ضحيت بحياتي بحالها
حتى البعد ده مش علشاني ..
علشان شفتك انت بتبعد ..
لو مش قادر توفي ليه توعد
وتخليني أتمنى أماني ..
قلبك طاوعك تجرح تبعد ..!
مش بستغرب بس الاغرب ..
بتقول انك ليه بتهواني ..؟
بتقول بايعه .؟؟؟
يعلم ربي في بعدك ضايعه
قلبي ده راحلك ولا يوم جاني ..
صادقه في كل مشاعري ويشهد
رب الكون على كل كلامي
كذبي ده كان على روحي العاشقه
وادي الحب ياحبي عماني
كنت بشوف بعينيك الدنيا ..
حب وورد وفرح أغاني ..
واما حاولت أفتح عيني ..
شفت الجرح بقسوة كواني
اخر حاجه استناها منك
لو فيها راحتك روح وانساني
قلبي في كفنه خلاص وانا شلته
جايز أدفنه ويا احزاني ..
بس وصية قلبي سؤالك ..
ليه بتتجنى وانت الجاني .؟؟


تحيــــــــــــاتي
‏قال هاني سعيد
انا رديت عليكى عندك وهرد عليكى هنا فى البوست الجديد ان شاء الله

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

يا ترى يا بكرة مخبى ايه تانى

ومنين اجيب ناس

التاريخ هيقول ويشهد